Follow Middleagenews
creative

Copyrighted. Använder Blogger.

Categories

I'm a SoCal Family Connect Community Member
creative
söndag 12 juli 2009
Ja nu är jag hemma! Min första kväll i vår lägenhet. Allt från förra boendet är här och det gick snabbt ska jag säga! Vaknade vid 9 tiden i morse och tänkte Oj, sista morgonen här och ikväll vid nio är jag inte här utan DÄR!
Stefan hade bett mig att rya till före elva så även han hann vakna till utan stress. Jag fick en liten stund på mig att dricka mitt morgonkaffe på balkongen i lugnan ro. Filosofera, tänka, komma på ideer, förstå varför osv. som väl alla normala människor gör på morgonen, eller hur?
När jag var färdig och tänkte gå och rya in till Stefan som förhoppningsvis inte är vaken, står han i köket och lapar kaffe! Jag vart snuvad på den sista morgonväckningen! Typ!!!
Men jag hade en rolig grej kvar! Väcka David ifrån gårdagens dimmor så han i ett någorlunda tillstånd kunde hjälpa oss att bära. Stackars Lisa! Med risk för cyckelfylla var han tvungen att hämtas. Sonen infann sig i bilen 12.00 under tiden som Stefan släpade ner prylar till bottenplan. Nycklar skulle hämtas 14.00, släpet hyrt från 15.00, som jag och David ordnade medans Stefan hämtade Jessice. Sedan var det bara att fortsätta. In med alla grejor i släpet och iväg.
Ut med alla grejor igen och svetten rann i floder! Det kändes att fuktigheten i luften låg på 86% enligt SMHI. Samtidigt är Zarah på väg från Norrtälje och hit och det betämdes att vi syns på OKQ8 när vi lämnar släpet. Därifrån till Ken´s pizza i karavan av antalet 3 stycken bilar.
Så satte vi oss för första gången idag ordentligt och smockade i oss varsin pizza. Gud vad gott skräpmat kan vara vid såna här tillfällen!!!
Stefan skulle hämta Tante Elsa som inte kunde komma hem, jag och döttrarna hem igen och visa Zarah vår nya hemvist.
Så efter det att titten och lite uppackning var gjord for döttrarna hem till Zarah och Jessice kommer i morgon. Bredband och telefon är inkopplat.
Så här sitter jag nu och skriver mitt inlägg första dagen i mitt nya hem.

Badkar är kvällens krydda i ett nyinflyttat hem!
Susanne

Saknar dig!

0 kommentarer: